Kandidaten bestuursverkiezingen 2026

Hieronder staan alle kandidaten voor de bestuursverkiezingen 2026 in alfabetische volgorde (op achternaam gerangschikt). Blader even rustig door deze pagina om alle kandidaten te leren kennen. Of klik hieronder op de knoppen als je meteen naar de kandidaat in kwestie wil doorscrollen.

Guy Claessens

Hallo iedereen,

Al 18 jaar maak ik deel uit van het bestuur van KSVB Driehoek. In die periode heb ik onze mooie, sportieve en familiale club zien groeien van een kleine vereniging tot een grote en bloeiende voetbalclub.

Ook onze infrastructuur is sterk geëvolueerd doorheen de jaren: kunstgrasvelden, renovatie van de kleedkamers, een nieuw magazijn, ledverlichting en zonnepanelen met batterijopslag. Als bestuur blijven we investeren en vooruitdenken, met nog heel wat mooie projecten op de planning.

Mijn taken in het bestuur zijn momenteel:

  • Wasverantwoordelijke: zorgen dat de tenuezakken steeds in orde zijn en tijdig aanvullen van broekjes en shirts.
  • Verantwoordelijke kledinglijn KSVB Driehoek: bestellingen doen, opvolgen en nakijken bij aankomst en uitdelen.
  • Aankoop sportgerief: ballen, potjes, trainingsgerief, enzovoort.
  • Scheidrechterverantwoordelijke: zoeken naar scheidsrechters voor wedstrijden, tornooien en oefenmatchen, en indien nodig zelf inspringen zodat wedstrijden kunnen doorgaan.
  • Afvalverantwoordelijke: zorgen dat er zo goed mogelijk gesorteerd wordt en dat de afvalcontainers op de afgesproken datums buiten staan om opgehaald te worden.
  • Kleedkamerverdeling: doorheen de week maak ik voor het komende weekend een overzichtelijke verdeling van de kleedkamers, die nadien wordt uitgehangen op de club. Door het groot aantal thuiswedstrijden vraagt dit vaak heel wat puzzelwerk.

Ik blijf mij met veel inzet engageren voor KSVB Driehoek, omdat ik geloof in onze club, onze vrijwilligers en onze jeugdwerking. Samen blijven we bouwen aan een warme en sterke vereniging.

Sportieve groeten
Guy Claessens
Bestuurslid

Erik De Roover

Beste leden,

Mijn naam is Erik De Roover (57 jaar). In het dagelijkse leven ben ik technisch verkoper/aankoper. De vaardigheden die ik hierin op doe, neem ik graag mee naar het bestuur om de club organisatorisch en facilitair te ondersteunen.

Als betrokken clublid draag ik KSVB Driehoek een warm hart toe. Ik zet mijn tijd en ervaring graag in om de club verder te versterken.

Sportief:

Jaren geleden ben ik  begonnen als keeperstrainer van de jeugd, later heb ik Bob Geysen ondersteund als trainer van de G-ploeg en voor deze ploeg ben ik nog steeds afgevaardigde om Eddy Peeters en Sam te ondersteunen. Vorig jaar was ik ook afgevaardigde van de 1e ploeg.

Ondersteunend:

Je zullen mij al wel heen en weer hebben zien lopen bij de vele activiteiten 😊

Luk De Voght

Beste Driehoekers,

Ik ben Luk en heb het geluk om al jarenlang deel uit te maken van de mooie club die KSVB Driehoek is. Mijn engagement begon als jeugdtrainer van mijn oudste zoon en enkele jaren later mocht ik ook de lichting van mijn jongste zoon mee begeleiden. Intussen ben ik enorm trots dat ook hij zich vandaag inzet als coach binnen onze club.

Negen jaar geleden stelde ik mij kandidaat voor het bestuur, een beslissing waar ik nog geen moment spijt van heb gehad. Sindsdien probeer ik de club op verschillende vlakken te ondersteunen. Binnen het Sportief Bestuur sta ik onder meer in voor de contacten met Voetbal Vlaanderen, de planning en verplaatsing van wedstrijden, spelersaansluitingen en de ondersteuning van trainers en délégués, zodat zij zich maximaal kunnen focussen op hun eigen rol. Verder hou ik me ook graag bezig met de digitalisering van onze club (website/webshop/digitalisering van de schermen in de kantine/ Prosoccerdata, …). En af en toe sta ik zelf nog eens op het veld: een training overnemen, een wedstrijd fluiten wanneer nodig, enzovoort.

Met veel enthousiasme wil ik mij opnieuw engageren om de club, haar leden en vrijwilligers de komende drie jaar verder te ondersteunen. KSVB Driehoek blijft groeien en biedt vandaag een bijzonder breed en mooi aanbod aan – van jeugd en senioren tot dames, meisjes, G-voetbal, ladies en veteranen. Die groei brengt uitdagingen met zich mee, maar vooral ook heel veel kansen waar ik graag mee mijn schouders onder blijf zetten.

Sportieve #roodwitbeterdanmadrid-groeten,
Luk

Peter Goossens

Hoi, ik ben Peter Goossens.  Ik stond mee aan de wieg bij de oprichting van de jeugdwerking van KSVB Driehoek.  Gedurende een tweetal jaren was ik secretaris van de jeugdwerking.  Na deze periode ben ik er een aantal jaren tussen uit geweest.  Toen de zoon begon te voetballen heb ik in het jaar 1998 de taken overgenomen van de toenmalige secretaris Jef  Hermans.  Tot op heden vul ik deze taak nog steeds in, weliswaar door de groei van de club met bijstand van andere bestuursleden.  Ondertussen maak ik deel uit van het (oude) meubilair van de kantine.

Naast de taak als gerechtigd correspondent (nieuwe titel) verzorg ik ook alle financiële taken (voorbereiden subsidiedossiers, fiscale zaken, penningmeester, facturatie, boekhouding, …).

Af en toe doe ik ook pogingen om extra sponsors te verwerven, wat me ook aardig lukt.

De voorbije jaren kon je me ook, vnl. tijdens de herfst, met het nodige lawaai terugvinden op de kunstgrasvelden.  Een taak die minder arbeidsintensief is tijdens de winter-, lente- en zomermaanden dan blijft het hoofdzakelijk tot ‘freewheelen’ met de tractor.  Leuk zou zijn dat we hierrond een werkgroep zouden kunnen oprichten (de voorbije legislatuur is dit niet geluk!) dat het werk wat lichter en leuker maakt.

De netten van de doelen worden ook regelmatig gecheckt en vervangen of hersteld daar waar nodig.

Ik zetel  in de sportraad als sectievoorzitter voetbal, waar ik de belangen van alle voetbalclubs in Brasschaat verdedig, al komt Driehoek uiteraard altijd op de eerste plaats.

Verder ben ik ook stand-in voor alle andere taken en verleen bijstand daar waar nodig.  Voor het voetbaltechnische luik vertrouw ik volledig op het sportief bestuur.

Graag zou ik er nog een drietal jaren aan toevoegen en hoop ik nog een meerwaarde te zijn voor de club al kunnen we jong geweld, voor de continuïteit van de club ook atlijd wel gebruiken!!

Tot dinsdag 26 mei 2026!!

Nico Proios

Na zes jaar in het bestuur te hebben gezeten onder mijn mentor en ere-voorzitter Bob Geysen heb ik dan zes jaar geleden de eer om de fakkel van voorzitter van deze grote club over te nemen.

Het heeft me wel enkele jaren gekost om die rol effectief in te vullen maar ik denk dat ik ondertussen wel gekend ben als voorzitter van KSVB Driehoek.

Het voorzitterschap is een positie die voor de club heel belangrijk is.  Je hebt nml veel contract besprekingen te voeren, onderhandelingen met de gemeente en alles in goede banen te leiden binnen het bestuur en de club.

Daarom is het net belangrijk om omringd te worden door een fantastisch bestuur.  Een bestuur dat samen hangt maar ook de neuzen in dezelfde richting hebben.  En dat is iets wat jullie beslissen.  Welke zeven zullen de volgende drie jaar voor jullie de beslissingen moeten nemen, de taken moeten uitvoeren, de koers van de club moeten bepalen.

Denk goed na, maar vooral kom mee stemmen want elke stem is belangrijk.  Elke stem is ook een waardering voor elk van ons.  Een steun, een goedkeuring voor het geleverde werk.

Spijtig genoeg nemen we afscheid van twee iconen binnen het bestuur.  Hun werk en passie voor de club zal nooit kunnen worden overgenomen. Maar we hebben het geluk dat we drie nieuwe kandidaten hebben.  Erik De Roover, Tine van Riel en Sam Roeffaers.   Drie mensen die al een eeuwigheid op de club rond lopen en het Driehoek hart dragen.

Ik ben dan ook overtuigd dat we de juiste kandidaten hebben gevonden om een fantastisch bestuur te vormen.  Of dit met alle drie de kandidaten zullen zijn en één van huidig bestuur minder of maar met twee van de drie kandidaten ………. dit is een beslissing die we aan jullie over laten.

Ik vraag zeker geen stem van jullie maar een juiste beslissing voor de zeven juiste kandidaten.

May the force be with you ……….. en hopelijk mag ik jullie massaal verwelkomen op 26 mei om 20u voor de verkiezing van een nieuwe bestuur.

Sam Roeffaers

Hoi Driehoekianen,

Voor velen zal ik geen onbekende zijn, maar voor de nieuwe gezichten: ik ben Sam Roeffaers, al jaren beter gekend op de heilige grond als Sammy.

Thuis gelukkig getrouwd met Ellen en trotse papa van twee zonen: Liam (U15a) en Milo (mascotte én trainer van U15a😉).

Mijn verhaal bij den Driehoek begon ergens rond 1996/1997, bij de toenmalige Miniemen. Sindsdien heb ik hier heel wat mooie jaren beleefd: van verschillende jeugdploegen tot Eerste ploeg, de A-Squad en later ook bij de Vets, die we een jaar of zeven geleden terug wat leven hebben proberen inblazen. Niet altijd even stijlvol voetbal misschien, maar wel altijd met evenveel inzet, kameraadschap en plezier.

Naast speler — en tegenwoordig iets vaker geblesseerde bankzitter — ben ik ook al heel wat jaren actief als trainer. Ooit begonnen als jonge twintiger (toen misschien nog met nét iets te veel aandacht voor de mama’s naast het plein 😄), en sindsdien al bijna negen jaar met hart en ziel bezig met het ploegje van Liam, nu U15a.

Wat mij al die jaren hier houdt, is simpel: de clubliefde. Den Driehoek is voor mij veel meer dan alleen een voetbalclub. Het is een plek waar mensen elkaar kennen, waar jong en oud samenkomen, waar iedereen welkom is en waar dat unieke familiale en amicale gevoel nog écht bestaat. En ja, eerlijk is eerlijk: ook de kantine speelt daar een niet onbelangrijke rol in.

Het mooiste om te zien, blijft hoe jonge gasten hier opgroeien: van kleine voetballertjes tot een hechte vriendengroep die voor elkaar door het vuur gaat — op én naast het veld. Dat samenhorigheidsgevoel, daar draait het voor mij om.

Net daarom wil ik mij kandidaat stellen voor een bestuursfunctie. Niet om grote speeches te geven, maar wel om mee mijn schouders te zetten onder de club waar ik al zo lang trots deel van uitmaak. Met veel goesting, engagement en vooral met hart voor den Driehoek.

Ik kijk er alvast naar uit om samen verder te bouwen aan onze mooie club.

Tom Theuninck

Hallo iedereen, dag beste medewerker van onze fantastische club!

Ik ben Tom (aka one of the Spasten) en ondertussen al zes jaar actief binnen het bestuur van KSVB Driehoek. Met evenveel goesting als toen ik begon, stel ik mij graag opnieuw kandidaat.

Binnen het bestuur neem ik momenteel de rol van sportief bestuurslid en kantineverantwoordelijke op. Samen met mijn collega Michèle zorgen we er sinds het begin van dit seizoen voor dat de kantine opnieuw een aangename en goed draaiende plek is, waar iedereen zich welkom voelt. Je vindt me dan ook regelmatig terug achter de toog, waar we ons met veel engagement inzetten. Dat engagement is er uiteraard ook vóór de toog 😉

De motivatie en overtuiging om mij, samen met een sterk bestuur en jullie als onmisbare vrijwilligers, in te zetten, zijn nog lang niet verdwenen. Ik wil mij blijven inzetten om onze club draaiende te houden zoals vandaag: een plek waar sport, plezier en samenhorigheid centraal staan. Daarom draag ik ook in de toekomst graag mijn steentje bij.

Tot snel!

Sportieve groeten,
Tom

Tine Van Riel

Beste leden,

Mijn naam is Tine en ik ben al van jongs af aan verbonden met onze club. Als 5- à 6-jarig meisje zette ik mijn eerste voetbalstappen bij SVB Driehoek, toen nog tussen de jongens. Sindsdien is voetbal een rode draad in mijn leven.

Ik ben trots dat ik de groei van het meisjes- en damesvoetbal van dichtbij heb meegemaakt en er nog steeds deel van uitmaak. Vandaag sta ik nog altijd met evenveel goesting op het veld.

Sinds vorig jaar ben ik actief als damesverantwoordelijke, een rol die ik met veel plezier opneem. Nu ben ik klaar voor een volgende stap en stel ik mij kandidaat voor het bestuur, om mijn verhaal binnen de club verder te zetten.

Het engagement zit trouwens in de familie, want ook mijn mama was vroeger actief binnen het bestuur.

Met mijn ervaring als speelster, mijn engagement tot nu toe naar de meisjes- en dameswerking en mijn passie voor onze club, wil ik mee bouwen aan een sterke, inclusieve en toekomstgerichte werking voor alle leden.

Alvast bedankt voor jullie vertrouwen.

Sportieve groeten,
Tine Van Riel